Home > Activiteiten > Bijzondere ontmoeting

20.00 uur
gratis

Behangsels van Aert Schouman uit 1740

Woensdagavond 7 september om 20.00 uur   krijgt u de kans om nader kennis te maken met de unieke reeks ‘behangsels’ van Aert Schouman uit 1740, welke recent is teruggevonden in Engels particulier bezit. Een lid van VDM was dermate enthousiast over deze vondst dat zij de intentie heeft uitgesproken om een bijdrage te leveren voor de aankoop van het behangsel!

In voorbereiding van een grote tentoonstelling over Schouman worden de behangsels getoond in het auditorium van het Dordrechts Museum. Dit maakt het mogelijk dat meerdere mensen tegelijk kunnen deelnemen aan deze bijzondere ontmoeting. Samen met Sander Paarlberg, conservator Oude Kunst van het Dordrechts Museum, bekijken we de behangsels.

Aanmelden is niet nodig, u kunt op eigen gelegenheid gezamenlijk een drankje nuttigen in Art en Dining, voorafgaande aan, of na afloop van de ontmoeting.

Bijzondere Ontmoetingen worden op korte termijn georganiseerd, betreffen een korte ontmoeting met een kunstwerk in het Dordrechts museum met deskundige toelichting, en zijn gratis voor VDM leden. Er is een aankondiging op de website van VDM, en Facebook. VDM leden die eerder hebben deelgenomen ontvangen een email. Indien u op de mailinglijst wilt staan voor toekomstige bijzondere ontmoetingen kunt u zich aanmelden bij info@verenigingdordrechtsmuseum.nl

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right