Home > Activiteiten > Vrijheid van onderwijs.

Vrijheid van onderwijs.

Zolder van Het Hof
21 februari 2018
€ 4,50 incl. drankje

Onder de titel ‘Vrijheid van onderwijs’ is er op dit moment een tentoonstelling in Het Hof. Waarom daar, zult u zich afvragen. Maar Het Hof is in onze stad hét symbool van alles wat met vrijheid te maken heeft en daar past deze tentoonstelling ook bij. Daarnaast bestaat de vrijheid van onderwijs dit jaar 100 jaar. In 1917 werd in de grondwet vastgelegd dat niet alleen openbare scholen, maar ook bijzondere scholen recht hadden op subsidie van de overheid, dat mensen het recht hadden scholen op te richten en dat ouders vrij konden kiezen naar welke school ze hun kinderen wilden sturen. Reden te meer om aandacht aan dit onderwerp te besteden.
Ook wij willen dit onderwerp graag uitdiepen en wie kan ons daarbij beter aan de hand nemen dan Tijs van Ruiten, directeur van het Onderwijsmuseum in Dordrecht. Aan de hand van beelden geeft hij op de zolder van Het Hof een inleiding over dit onderwerp om ons vervolgens mee te nemen naar de tentoonstelling zelf en ons daar rond te leiden.
Na afloop nuttigen wij zoals te doen gebruikelijk een drankje om alles nog eens de revue te laten passeren en eigen schoolervaringen te bespreken.
Wij verwachten u op woensdag 21 februari om 14.30 op de zolder van Het Hof. De kosten bedragen 4,50 euro.

Misschien is het een leuk idee als u in uw fotoarchief duikt en een klassenfoto uit uw jeugd opzoekt. Leuk om bij het drankje ervaringen uit te wisselen.

Uw aanmelding wordt definitief als u uw bijdrage hebt overgemaakt op bankrekening nummer: NL16INGB0003395896. Vermelding: naam van de activiteit, en uw lidnummer
Op de VDM pas staat uw lidnummer, en of het om een enkele dan wel een duo-pas is.

• Kim van Norren Schefferwinnaar 2011

Kim van Norren, winnaar De Scheffer 2011
    And there is no space, but there's left and right